söndag 18 januari 2009

Väldans trevligt var det!

Igår hade vi vår inplanerade bytesfest där vi bytte musik och öl med varann. 5 låtar och 5 öl vad var man skulle ha med. Det var väldigt lyckat och roligt. Skoj att höra andras låtar och bakgrunden till varför de valde dem. Vid 02,00 vart jag för trött och somnade på Calles soffa.

Mina 5 låtar (+ 1 bonuslåt) är lite av milstolpar i mitt liv. Hade kunnat ta med minst 50 låtar till.

1. När man jämför - Hoola bandola band. Enastående text!
2. I want you - Bob Dylan. Vilken av hans låtar ska man ta? Det vart en bara. Bob är kung!
3. Hjärtat tar aldrig semester - Stefan Sundström. Fantstisk text och bra låt med magiska körarrangemang.
4. För dig - Lars Winnerbäck. Helenas och min sång. Jag sjöng den på vårt bröllop i kyrkan.
5. Out of time - Rolling Stones. Världens bästa rockband med en fantastisk låt som en vacker dag ska spelas när jag grävs ner.
6. Sex fot under - Totta Näslund. En av sveriges bästa sångröster i en riktig gåshudslåt. Måste höras!

Till sist vill jag säga att fel par åkte ur Let´s Dance. Vad gör Kitty där?

Inga kommentarer: