fredag 9 januari 2009

Svårare än man tror...


Nästa lördag ska jag på bytes-fest med 4 vänner. Vi ska då alla 5 som kommer ta med 5 låtar var som betyder något för oss samt 5 öl av vår favorit sort. När jag spelar upp mina 5 låtar så får alla avnjuta mitt favvisöl osv. Enkla regler, men mycket trevligt.


Jag kan dock konstatera att 5 favoritlåtar som betyder något speciellt är svårt att välja ut. Det finns ju miljoner!!! En artist är dock klar. Mr Robert Zimmerman! (men han har ju gjort över 50 skivor... välja EN låt?!)


Vilka favoritlåtar skulle du valt att ta med? Kommentera! =)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Kan hända att jag är lite enkelspårig, men just nu ser listan ut så här... Klicka på länkarna för att höra låtarna på Youtube.

1: Blue Rodeo - Lost Together

2: Blue Rodeo - Bad Timing

3: Blue Rodeo - Five days in May

4: Blue Rodeo - Til I am myself again

5: Blue Rodeo - 3 hours away

Blue Rodeo är ett helt fantastiskt band från Kanada... (där jag numer som bekant bor.) Mer info hittar du på: www.bluerodeo.com.

Anonym sa...

Hej kul men inte lätt... :)
Skickar instinktivt fem förslag:
Positively 4th street, Bob Dylan
Pocahontas, Neil Young
Life on Mars, David Bowie
All the young dudes, Mott The Hoople
Waterloo Station, The Kinks

Farbror Peter

Stranne sa...

Grymt! Ja du Peter, vi ligger nära varann musikaliskt, det visste vi! :-)

Anonym sa...

Hej Kim! Här får du min lista

1) Chest Fever - The Band
2) Red Dirt Girl - Emmylou Harris
3) Miriam och Medicinflaskan - Mats Ronaner
4) I Think I Love You To Much - Jeff Healy
5) Rocking Chair - The Band

// Mattias Kanje

PS givetvis för stunden... i morgon hade det blivit fem andra....förmodligen Öst for paradis med Sanne Salomonsen eller något annat danskt 80-tal. DS

Stranne sa...

Shit Creamore. Blue Rodeo är riktigt riktigt bra! =) Tack för tipset!

Anonym sa...

Ej rangordnade: (omöjligt att hitta bara 5, vill ha 30)
The Band - "It makes no difference" (kan ju var 20 till med det BANDET)
Thin Lizzy - "Emerald" lr "Still in love with you" live at BBC med Gary Moore på sång!!!
Magnus Lindberg - "Tårar över City"
Peter LeMarc - "Little Willy John"
Staffan Hellstrand - "Fanfar" (vilken text!)
/yanaha

Konungen sa...

Grym utmaning
Jag kör
1 O det blev ju dylan Ballad of a thin man
2 Reach Out / Four tops
Casablanca Moon / Slapp Happy

Sen måste man klura

o nästa sekund en ny lista så klart :)

Hobbyisten sa...

Lätt Psycho Killer med Talking Heads.

Den bästa låt som någonsin gjorts.

/Bungalow Bill

Stranne sa...

Underbart att se listorna =) Har just klurat ut vilken Dylan-låt jag kommer lägga på min... den som fick mig att bli kär i honom... Den finns på skivan "Desire". =) Gissa vilken...

Hobbyisten sa...

sara?

den föll jag för

Stranne sa...

Sara är en fantastisk låt... men den första jag hörde från den skivan var "Oh Sister"... =)