tisdag 20 januari 2009

32

Jo´rå! En siffra som talar om hur många varv jag snurrat runt solen. Kl 05,00 vaknade jag av änglalik sång då min kära hustru stegade in i sovrummet med kaffe, levande ljus och presenter. Ljufvligt! Vår dotter har redan drabbats av tonårsfasoner och orkade helt enkelt inte ta sig upp. Vad ska man göra med ungdomen?

Inte nog med att jag fyllt 32 denna dag. Usa har dessutom fått ny president. Eller är det ny present de fått? Hårfin skillnad eller samma betydelse? Hörde just en ameriakansk tjej på tv som studerar i Växjö. Hon berättade att hon nu äntligen kan visa sitt pass i tullen och känna sig stolt över sitt hemland. Jag tycker det säger en del.

5-nytt på Freja-fronten denna dag:

1. Hon kallar 99% av alla män på TV för pappa. Även om de är 59 år och journalister på uppdrag i utlandet.
2. Hon kallar 99% av alla på TV med bröst för mamma även om de är mörkhyade och åker konståkning på elitnivå.
3. Hon anser att allt med hjul är en bil.
4. Hon ropade "Ajja ajja!" när hon såg brinnande ljus i bakgrunden i "Fråga doktorn".
5. Hon väser fram "aaaaahhh" när pappa tagit en klunk folköl, pekar på burken och säger "dicka" (dricka).

Min dag:
  • Jobbat i Karlskrona
  • Ätit lunch med min älskade mamma
  • Kört hem
  • Ätit med min underbara fru och dotter
  • Pillat men min nya Ipod Nano
  • Skrivit blogg

Kärlek!

6 kommentarer:

Anonym sa...

De små liven är underbara när de upptäcker världen runt om i sin egen enkla fyrkantighet.. :)

Grattis säger jag till 32-åringen.. :) Känns som en evighet sedan jag var där.. fast det var ju igår ;) (nåja.. 1995 då'rå)

Anonym sa...

Kul. Riktigt kul.

Anonym sa...

Ojoj!! GRATTIS GRATTIS! Rena ungdomen ju!

Du har blivit utmanad! Se min blogg!
www.axevasvecia.bloggagratis.se

Jonny sa...

Grattis!
Du ser inte en dag äldre ut än 26! :-)

Tisdagsnjutaren sa...

kan man vara en stolt amerikan?

Martin sa...

Grattis i efterskott! :)

(Dagens ord: gledi)