torsdag 29 januari 2009

Konst?

Om det är konst att spela psyksjuk och äta upp viktiga vårdresurser då tycker jag inte om konst längre.

Kan det då vara konst att fejka en kravall för att visa på hjälplösheten hos 5 ensamma poliser i en småstad?

Är det då konst att bära sitt barn 5 kilometer i 5 minusgrader bara för att räkna hur många människor som reagerar på ens bisarra handling? Kan det vara 5 personer som reagerar? Är siffran 5 magisk?

Och det ska kallas fint att gå på konstfack?! Det är fasen så mycket läckrare att plugga till sjuksköterska eller undersköterska!

Nej, tacka vet jag Karl Larsson.

Som en liten avslutning på dagens blogg vill jag meddela att Freja "såg sin pappa" i Totteboken idag. Jag finns visst med på alla sidor. Det är konst(igt)!

2 kommentarer:

Tisdagsnjutaren sa...

om man kan kalla psykgrejen för konst så är fan inte konst värt ett öre i min värld.

är det konst att ringa sos och säga att det brinner, bara för att se hur snabbt brankåren, ambulansen och polisen är på plats?

Stranne sa...

Jag håller helt med dig!