onsdag 21 januari 2009

Pardans & glöööt

Tänk va kul det skulle vara att kunna dansa. Gärna Lindyhop, eller hur det stavas. Det skulle vara kul.

Tror det skulle passa mig och Helena fint med. *skutt skutt*

Idag tyckte Freja att jag såg ut som en backslick-brat på SVT. Sedan ändrade hon sig.

- Dä ä pappa. *perkar på tvn*
- Näää... dä ä inte pappa. *skar på huvudet*
- DÄÄÄ ä pappa!!! *pekar rakt mot mig*
- Dä ä glöööt! *pekar på gröten och gapar stort*

Det är min flicka det.

En annan sak som jag läste på text-tv idag. Man planerar att låta homosexuella ska få gifta sig. En självklarhet om ni frågar mig. Men döm om min förvåning. Kd sa nej.

3 kommentarer:

Simon sa...

Lindyhop är grymt roligt! Gick en nybörjarkurs i höstas i Karlskrona...ska gå fortsättningen i vår.

Anonym sa...

Åh vad kul att du är intresserad av att dansa lindy hop! Det är ju min favoritdans det, så ett inlägg och pårop är på sin plats nu.

Jag har dansat lindy hop i nio år och kan rekommendera det hur mycket som helst! Det är världens roligaste dans eftersom det går att variera hur mkt som helst. Jag brukar jämföra med golf, man kan dansa (spela ihop med) tillsammans med en som dansat längre eller kortare än en själv men ändå ha jättekul ihop. Det kan man inte i andra danser som tex bugg för där märks det tydligt om man dansar med en nybörjare. Jag personligen gillar swingmusik/storbandsjazz mycket också.

Spinnrockarna i Kalmar är min fd klubb. Två av mina vänner därifrån drar igång nybörjarkurs i nästa vecka! Jag har lärt upp dem båda två, så jag vet att de är duktiga :)

Karlskrona-dansarna är också jätteduktiga. De ordnar många socialdanstillfällen som är trevliga att besöka.

Kom igen och testa nu!

Kram och lycka till med nya jobbet.

Din fd teamis Anna-Karin

Tisdagsnjutaren sa...

Jag längtar tills Stella börjar prata.

KD gör mig fundersam, de vill ju även ta bort kyrkliga bröllop helt. Även för heteros.