måndag 5 januari 2009

Skorstenar och rök -12

Brrrr... uppe med tuppen (fast vi inte har någon, men man kan räkna mig eftersom jag lever med 4 kvinnor om man räknar med katterna) och döm om min förvåning *ack ack ack*, 12 minusgrader ute!? När hände det senast? Nu är det ju riktig vinter!!! Är det då inte typiskt att "mysiga Kim" eldat upp typ all ved under hela hösten när det varit runt 10 plus bara för att det är ju "så fint när det brinner"? Jorå, så att, så är det. Men men, vi får såga ner ett träd till på tomten.

Idag stod klockan på 06,30 igen och när man väl tagit sig in i duschen är det ganska skönt. Det är knäpptyst. En kopp kaffe. Tända en brasa.

Tänkte på det här med kyla och att det blir rök när man andas och att röken ur skorstenar syns bättre när det är kallt... men sedan kom jag inte på något mer bra kring det. Min första fundering var väl att när det blir kallare omkring en, när det är tufft, då synd och märks också allt det fina mer. De varma handlingarna. Vet inte om tanken håller, men det är så allt börjar. Kanske blir det en text av det till slut eller stannar det vid sådana halvflummiga tankar. Om skorstenar och rök.

Nu är det dags att göra den 5 Januari 2009 till den bästa dagen i mitt eller någon annans liv.

Inga kommentarer: