söndag 25 januari 2009

Att stå på toppen av berget

I helgen har hela familjen Stranne och Larsson varit på besök och firat mig. Det är alltid trevligt att få vara i centrum. Som om jag inte alltid försöker hamna där. I mitten eller på toppen av berget. När man fyller år är det dock inte en prestation som gör att man hamnar där utan just det faktum att man blir äldre.

Ett antal pressentkort på Media Markt fick jag så nu ska det inhandlas en ny liten digitalkamera. Vår förra har vi haft sedan 2004 tror jag, eller 2005. Den har gjort sitt och batteriet orkar inte med längre.

I soffan läser Helena "Totte går till doktorn" för Freja. Resten av klanen Stranne gör sig i ordning och om en stund bär det av mot Hansa City där det ska köpas spjälsäng på Ikea till Katja och Kalles kommande lilla sparv.

Det är mysigt med familjen på plats och det är härligt med en lugn och stillsam söndag.

Tankarna går till Belgien. Gud, varför?

1 kommentar:

Kalle&Katja sa...

Och såå mysigt har vi haft det!! :) Fin spjälsäng fick vi med oss hem dessutom... ;) Kramar till min käre bror!!!