fredag 23 januari 2009

Problem med klädval...

Jo, det är så att jag har ett bekymmer...

Varje kväll när jag ska krypa till sängs brukar jag fundera en liten stund på det där med kläder till dagen efter. Valet faller 9 av 10 kvällar på en viss svart, tight långärmad ribbstickad tröja med vitt tryck. Jag vill liksom alltid ha den på mig. Den är grymt snygg.

När morgonen väl kommer har jag 9 av 10 gånger ändrat mig. Varför? Jo, just för att den är för tight. På morgonen är jag alltid frusen och allt som sitter tätt inpå min annars mycker välbyggda, näst intill atletiska kropp ger mig rysningar som täcker hela huden. Att jag är lätt fuktig efter duschen gör inte saken bättre. Jag klarar inte av att dra på mig snygg-tröjan. Jag vet inte hur jag ska komma över det. Det ger mig samma obehagskänslor som att tänka tanken att ta på sig ett par blöta jeans eller samma plågsamma känsla som om någon drar naglarna över en klassisk svart tavla i skolsalen.

Nej på morgonen slår jag ett slag för mjukiströjor med mudd och jeans som enbart sitter bekvämt. Då är alltid mode sekundärt.

Nu vet ni. Innan läggdags är jag modemedveten men min bekvämlighet spelar mig ett spratt när tuppen vaknar.

Btw, är inte Lets Dance steget efter? Jag saknar ett gaypar! Babbsan och Lindarv vill jag se nästa år i famnen på varann!

Inga kommentarer: