fredag 16 november 2007

Sändningsproblem, idol, taco & kärlek


Näääähä!

Här sitter man glad i hågen för det ska bli Idolkväll med GOSPEL-tema!!! Ja, jag älskar gospel för det är som Carola (!!!) säger; glädje! Vad händer? Jo, den dj**la Tv4-sändaren i Kalmar/Småland/Boxer-Robert-land lägger av?!? Sååå typiskt. Hade inte tekniken kunnat döden dö när det var Disco-skit-tema istället?

Bara det att Carola sitter i Juryn ville jag se. Varför då??? Jo, för jag tror på Carola som artist och gospel expert. Jag gillar hennes sång och utstrålning. Tycka vad man vill om hennes sätt att prata, men nog kan hon sin Jesus-musik och nog är hon en underhållerska av kaliber.

Nu vart det ingen "idol-kväll" (som jag på något självvalt sätt blivit beroende av) så vi får vara glada ändå. Livet, glädjen och det goda budskapet om kärlek är ju faktiskt inte beroende av en talangjakt på en reklamfinansierad tv-kanal.

Freja har i alla fall åkt på sitt täcke idag och pappan har joinat barnvagnsmaffian.


Inga kommentarer: