torsdag 22 november 2007

Hon gjorde oss till en familj!


Idag har Freja suttit i sin egen stol med oss vid matbordet när Helena och jag åt, för första gången.

Jag kommer ihåg innan hon föddes, när jag sa; "Tänk när vi sitter en liten familj här! Och en liten krabat sitter vid kortsidan och spökar." Idag var det så. Det är såååå mysigt! Hon är så söt, lilla Frejsan. Min älskade dotter. Mitt barn. Tänk att det var så hon skulle se ut och vara.


Idag har variten riktigt trevlig dag. Har haft det mysigt hela tiden. Trevligt. Glatt. Umgåtts med många härliga människor och fått så mycket energi. Idag har jag levt hela tiden. Igår med. Och imorgon också!


Imorgon är det fest med jobbet och min ljufva hustru har lovar vara chafför. Ska bli så trevligt.


Livet rullar vidare. Ibland springer tiden, ibland smålunkar det. Det är skönt.


De stora, rullande vågorna av liv. Eller den stiltjeblanka tystnaden.

Inga kommentarer: