onsdag 21 november 2007

Onsdag hela da´n

Klockan är 06:21

Då är man tidigt uppe igen. En kopp kaffe, tystnad. Tid att tänka.
Freja sov som en stock inatt igen. Helena också. Jag har haft en halvorolig natt.
Så är det ibland. Jag är så fantastiskt lycklig att jag har dem. Denna underbara och omtänksamma fru. Denna ljuva lilla dotter. Detta mirakel.

Hörde ngt bra på tv´n igår; "Är det något du är rädd för? Gör det då genast".
Vet inte vad jag ska applicera det på, men det sjunk in skönt.

Jag har inte varit på topp de senaste veckorna. Kan inte sätta fingret på det. Jag har ju allt man kan önska. Behöver rycka upp mig, eller säga som hon sjunger i "Så som i himmelen"; Jag vill känna att jag levt!

Jag har ett liv, det är nu. Mitt motto är ju att "göra varje dag till den lyckligaste dagen i mitt eller någon annans liv". Det har kanske hamnat lite i skymundan.

Om jag är rädd att försöka? Ja, då ska jag göra det genast.

Inga kommentarer: