fredag 20 februari 2009

Nu räcker det!

Jag är sååå trött på vinter och kyla. Vaknade idag och det var -12 grader ute. Lägg ner säger jag till moder jord. Lägg ner, nu!

Ja men, säger du. "Det är ju väldigt vackert ute. Snö, blå himmel, kallt och ljust. Så friskt och det biter i kinderna."

Jag skiter i det! Jag vill ha vår och sommar. Jag vill dra fram kol och tändvätska. Hälla upp ett glas rött och sedan stå och hålla i grillen så den inte välter. Kliva ut i gräset barfota. Känna svedan i ansiktet efter en lång dag på stranden med för lite solskyddsfaktor. Jag vill lyssna på "Turistens klagan" samtidigt som jag dukar fram frukost på altanen. Jag vill konka ner brassestolar till stranden. Jag vill ta långa promenader i den ljumma sommarkvällen i sandaler och hejja glatt på grannarna när man går förbi.

Jag struntar just nu fullständigt i att det är vackert ute. Det kompenserar nämligen inte kylan ett dugg.

Mer sommar i Sverige!!! Det är något för makthavarna att bita tag i nu när man struntar i Saab.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst känner man sig fullständigt blåst på växthuseffekten. Vill bara känna den varma milda luften i ansiktet samtidigt som det slinker ner en iskall bira med den nygrillade köttbiten. Men men, du ska se på f-n att växthuseffekten visar sitt rätta ansikte i sommar. +13 och regn i 3 månader. Fast tänk, jag skulle aldrig byta bort en sommar på Öland.