söndag 15 februari 2009

Har du missat...?

...att jag släpper ny skiva i slutet av Mars? Näää, tänkte väl det.

Slånbärssnår kommer den heta och förklaringen till titeln är att livet består av mängder av val. Ständigt måste vi ta ställning och välja. Göra rätt eller göra fel. Livet kan vara som ett slånbärssnår man ska ta sig igenom med nakna fötter. Ibland trampar man fel och sticker sig, men för hoppningsvis lyckas man ta sig fram utan allt för många sår.

Skivans låtar handlar om just detta. Valen, tankarna kring livet, kärleken och de vassa taggarna. Jag hoppas du vill införskaffa ett exemplar när den kommer. Man är liksom beroende av att någon vill betala en liten slant för ens musik för att kunna fortsätta göra skivor.

På tisdag planeras det fotografering till omslaget och självklart kommer jag visa någon bild här så fort det finns klart.

Ett litet förtydligande: Bandet Kollektivet är på inget sätt nerlagt. Vi repar och spelar med varann precis som vanligt. Vi har bara sagt att vi under våren och sommaren ska ta en paus från att spela live. Då får ni istället njuta av mig i lite andra musikaliska varianter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, NÄHÄ, det har vi inte missat. Väntar ju så det knakar!!! Måtte det snart bli ett par månadsskifte. Vill ha den NUUUU!!!! E så förbaskat nyfiken. Eftersom förra skivan går varm här fortfarande, oj ett helt år och ännu inte tröttnat. Det du...det kallar jag bra musik det. Familjen brukar säga....TRÖTTNAR DU ALDRIG...NAE, Dom kan dom utantill också. HIHI!! I stort sett alla låtar har ett budskap som ger så fruktansvärt mycket... SÅ jag hoppas att nästa är lika i det syftet.
Så Kim Stranne & Kollektivet e ju helt klart bäst! Visst!!!
Susanne