onsdag 12 maj 2010

Vågar du inte beställa nytt? Här kommer en guide.

Kim Stranne "Slånbärssnår"
Gillar du den inte kan du ju klaga direkt till mig. Får jag säga det själv innehåller den en hel del starka låtar. Gillar man Winnerbäck som möte Kent och lite annat trevligt svenskt så gissar jag att man hittar ngt bra här.






Ola Magnell "Rotlös"
Finstämt, vackert, skört och en av Magnells bästa plattor sedan klassikerlåtarna "Kliff", "Rulltrappan", "Påtalåten" och "Tomma Tunnor". Något för dem som gillar Winnerbäcks tidigare plattor "Dans med svåra steg" och "Rusningstrafik"







Kim Larsen "Mine damer og herrer"
Inte ett nytt namn gissar jag. Har du tidigare gillat Kim Larsen? Eller Gasoline? Vem har inte skrålat med i "This Is My Life" eller "Lille du"? Du blir inte besviken.








Frans Haraldsen "Le åt det"
Gillar du Jacob Hellman, Winnerbäck och finurliga texter på Svenska snyggt packeterat av mycket kompetenta musiker? Då är den något för dig. Årets skiva så här långt enligt mig.









Inga kommentarer: