fredag 21 maj 2010

...fredag!

Det är arbetsveckans sista dag och ett åskväder drog över i natt har det sagts. Ute syns det att marken fått smaka saft från himlen och fåglarna sjunger som aldrig förr.

I horisonten skådar jag en strimma blå hud sönderskuren av solens strålar.

Kan det vara en Avatar?

Nu är det fredag mina vänner, och vilken helg som väntar! Min kära mor och far kommer i eftermiddag och stannar till söndag. Eller famo o fafa som Freja säger. (telefonen ville skriva damp när jag skrev famo.)

I helgen vankas det stenläggning, grillning, fönsterputsning, 50-årsfest och hästens dag. Härligt!



1 kommentar:

Majsan sa...

Det var ett härligt häftigt väder som drog in. Jag jobbade och njöt verkligen av regnets hårda smatter, åskan som rullade in över taken och blixtrarnas fantastiska elduppvisning av energi. Dock var många av våra boende rädda =( så det blev också en natt i tröstens tecken.

Ja,det var nog en Avatar, Kim.. Trevlig helg! Själv skall jag till Gamleby gymnasium, där yngste sonen går i skolan. Det är grönt veckoslut så eleverna jobbar hela dagen.. och det är lite jippo där.