lördag 20 mars 2010

Vad har ni gjort???

Jag förstår inte! Man rustar för strid. Alla förbund står enat redo för konflikt. Vad gör Unionen???Man bryter sig ur samarbetet och skriver under ett skitavtal på egen hand?!? När alla tillsammans är rustade för kamp.

Nya avtalet ger ynka 2,6% på 18 månader. ARTON!!! Aaaaderton!!! Målet var 12! Det var ett KRAV rättare sagt!

Detta kommer innebära en första lönerevision på fjantiga 0,7%!!!

Vad som fick dem att vika ner sig när man står med all styrka och medlemmarnas stöd i ryggen det förstår jag inte.

Ren idioti.

Nästa vecka när jag har mer kött på benen kommer ett mail levereras till förbundsledningen. Vad jag vet nu gör mig och övriga fackförbund förbannad.

Är nästan orolig för hur jag kommer känna nästa vecka när jag satt mig in mer i skiten.

Ynkryggar!




4 kommentarer:

Samuel sa...

Ynkryggar är ett milt ord!
Nu får vi hoppas att LO står på sig i sina förhandlingar å visa attde inte viker sig....

Unknown sa...

Unionen bildades genom en sammanslagninge utav HFT och SIF.
Då fick vi veta att Unionen blev det största tjänstemannaförbundet,
Med en styrka och ambition att påverka, att med kraft skapa bra villkor
För sina medlemmar, det skulle vara tydligt för var och en att Unionen
var det bästa alternativet. Nu har Unionen
förhandlat sitt första kollektivavtal.
Och vi har helt plötsligt facit i hand.

Carina sa...

Håller med dej.....

Mita sa...

Suck!!!!!!!!!