tisdag 9 mars 2010

Lär dig av Butler! Lev nu!


Jag råkade vid lunchtid slå på tv´n där det sändes ett avsnitt av Veteran-TV.

Ett inslag i programmet innehöll en beskrivning av och intervju med stjärnkrögaren Carl Butler. Han har gjort succé med sin matlagningskonst och sin passion för lamm. Intervjun görs när Carl är 79 år gammal och jag kommer in när han säger;

Jag har arbetat nästan 24 timmar om dygnet hela mitt liv. Nu har jag ett problem som pensionär. Det är att de saker jag velat göra hela livet, de klarar jag inte nu. Jag vill tex spela golf. Det enda jag mäktar med är att gå ner till bykrogen och dricka öl. Jag köper trisslotter och så sitter jag där och skrapar dem och dricker öl.

Ganska talande var att en av hans kompisar på bykrogen hade dessutom ingen aning om att Carl, som sitter med en öl och triss bredvid, har serverat mat till både kungligheter och annat fint folk på sin restaurang.

Lev livet nu!

Inga kommentarer: