lördag 20 mars 2010

Får vara man för en stund




Jo då, när det kommer till vitaminer då får jag vara man. Det finns nämligen inte för pojkar. Apoteket MAN, står det minsann.

Låt mig berätta om när vi flyttade in i huset.

Helena tyckte att jag skulle skaffa ordentliga arbetskläder när vi skulle jobba så mycket med trädgård osv. Mina förkorta gamla Manchester-byxor passade inte längre att visa sig i. Dessutom gled ju grannkarlarna runt i riktiga arbetsbyxor och bar överkropp.

Nåväl, Helena åkte och köpte mig ettpar byxor med stora fickor, knäskydd och plats för verktyg i midjan.
Väl hemma märker vi dock att de var för stora. Dagen därpå bär det av för att byta dem.

Framme i butiken går jag till informationsdisken och meddelar jag skulle vilja byta byxorna till en storlek mindre.

"Tyvärr finns de inte i mindre storlek"
VA???? Inte mindre?
"Nej, men på barnavdelningen finns så klart mindre"

Det var vad jag fick veta. Och där försvann min manlighet.
Arbetsbyxorna på barnavdelningen har Bamse-logga på ena fickan...

Men idag ska jag äta en vitamin MAN!!!

1 kommentar:

Majsan sa...

Men Bamse som är så söt =) Tänk vad cool lilla dottern skulle tycka Du var i sådana arbetskläder!