torsdag 11 februari 2010

Välgörenhet och galor




Jag är kluven men har ändå bestämt mig. Jag har bestämt mig för att försöka hjälpa till med min musik. Jag kommer göra en spelning för Stadsmissionen och en för Unicef och de drabbade på Haiti.

Hörde ett sant resonemang i radio härrom dagen som handlade om att folk i Sverige borde kunna skänka pengar utan att gå på gala med fin mat och musik. Jag håller med men inser samtidigt att det inte ser ut så och lägger därför min clementin i fruktkorgen för de drabbades skull.

Hur som helt behöver Haiti hjälp NU, inte när vi lärt oss skänka villkorslöst.

Clementin på väg...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt Kim! Lite samma resonemang som Schyffert har i "The 90 s- ett försvarstal".
Det är inte så svårt att lägga mynten i bössan vid kassan på ICA men hur många gör det?
Ett litet steg på vägen när jag började med det och ett stort kliv när du gör de här spelningarna! =)
Ses på Pipes! Ha en fin dag!

Patrik Appelquist sa...

Bra inlägg och intressant kommentar därtill!

Jag driver själv en blogg för gatubarn i Latinamerika där jag samlar in pengar. Och tro mig, det är inte lätt att vinna folks förtroende på internet. Möter man en gammal dam med bössa på stan så kommer man kanske inte undan men på internet så är du snabbt långt borta med hjälp av några klick...

Första gången jag besökte din blogg så jag tänkte ta och titta vidare lite. Simma lugnt.