tisdag 23 februari 2010

Försvaret säger ja???




Men HALLÅ?? Fanns det ett NEJ? Infrastrukturen är i ett kritiskt läge då tågen står still, vägarna fulla av snö och folk tar sig inte fram. Arbetsplatser går på halvfart. Ambulansen vägrar köra pga för dålig snöröjning.

Då kära vänner måste infrastrukturministern och Banverket be om hjälp från Försvaret som ska svara ja.

Då undrar jag... Har Försvaret bara glott på och struntat i kaoset? "Vi måste vänta innan en formell förfrågan inkommer". Eller vad?

Hallå??!! Det är 2010. Vi har ett försvar. Försvaret kostar skjortan trots att vi inte invarderats på jag vet inte hur länge. Då glor de bara på och inväntar en fråga? Eeeeeller???

Tacka fasen för att de ska svara JA(S)!!! Ett steg till skulle jag önska. Vi är i typ fred (om man inte räknar att vi krigar under FN-flagga i Afganistan) och har massa grönklädda resurser. Då borde de för sjutton kunna ta steget och ERBJUDA sin hjälp.

Eller måste det pangas för att de ska ta initiativet?

Det är extremt löjligt med denna byråkrati eller formalitet. Samtidigt undrar jag varför inte infrastrukturministern bad om hjälp tidigare.

Vad händer om ryssen kommer? Haha. "Ursäkta, kära soldater, men skulle ni kunna ringa era kompisar och kolla om de kan släppa X-boxet och komma och försvara lite IRL*?"

*IRL= in real life som betyder i verklig livet på ungdomars dataspråk.

Nu ska jag skotta vidare.

Inga kommentarer: