torsdag 18 juni 2009

Sjunger i radio på midsommarafton

Det kaaaanske kan bli en tradition. Detta att jag tolkar klassiska sånger i radio på väl utvalda aftonsmornar. På julaftons morgon sjöng jag ju "När juldagsmorgon glimmar" på mitt sätt.

Imorgon bitti vid kl 08,00-snåret befinner jag mig i Radio P4 Kalmar för att tolka en klassisk sommarvisa. Som det känns just nu faller mitt val på att sjunga en visa om en liten Ida. Den sången är sommar för mig. Kanske en hel del skolavslutning, men även midsommar, ledighet, spring i bena, smultron och bus.

Dessutom blir detta Frejas första midsommar då hon på riktigt kan vara med och dansa runt midsommarstången och leka. "Små grodorna, små grodorna". Hopp hopp hopp...

Så, är du ändå uppe i ottan. Klicka dig in på http://www.sr.se/ och vidare till Kalmar och webb-radio. (om du inte bor i Kääälma alltså)

Ha en riktigt skön midsommar!

Och du... det är helt ok att tycka snaps smakar skit! Man får tacka nej. Det tänker jag göra!

2 kommentarer:

Tisdagsnjutaren sa...

Risken finns att jag inte är vaken, men du kanske kan "spara" den och slänga upp den på bloggen så man kan lyssna i efterhand?

Stranne sa...

Självklart broder! =)