fredag 26 juni 2009

Borta

Så kom dagen då Kungen av Pop gick ur tiden.

För 10-15 år sedan var jag som besatt av denna man. Jag klädde mig till och med som honom. Jag kunde allt om Jackson. Jag kunde till och med skriva hans autograf relativt fort och exakt. Då skulle jag varit fullständigt förstörd om han dog.

Hade någon frågat mig igår hur jag skulle reagera när han dör hade jag nog svarat att det hade varit trist. Inte mer.

Idag kom beskedet och i bilen till Karlskrona spelade de "Man in the mirror" och jo, jag fick en klump i halsen och hade, om jag inte ansträngt mig för att bita ihop, börjat gråta. Det berör mig trots allt att Michael Jackson lämnat jordelivet.

Han var och är The King Of Pop och ingen har fått mig lika fanatisk som han.

Han var min Idol och jag känner vemod.

1 kommentar:

Majsan sa...

Precis som jag grät när jag hörde att älskade C Vreesvijk var borta.. Aldrig har jag gråtit, förr eller senare, när en "kändis" gått ur tiden.. men då.. Det var något särskilt med Vressvijk..