torsdag 26 mars 2009

Prutt prutt

Hörde lite på Rixfm igår och Rix Rikstad där 5 personer får ringa in och tycka till för eller mot en viss sak. Igår handlade det om det var ok att fisa inför sin partner. Ett mycket trevligt ämne för barnsliga mig. Dessutom brukar det vara ett ämne som kommer upp lite nu och då i vår familj då jag har en tendens att släppa gaserna fritt. "Release them" som jag brukar tänka. Eller "freeeeedoooom" som jag skulle vilja ropa varje gång.

Detta brukar inte vara speciellt uppskattat så mitt svar på om det är ok eller inte är, att det inte är ok. Just för att min kära hustru inte tycker det är ok.

Men...

Jag anser ändå att det finns vissa områden där det är ok att släppa väder, även om ens partner är närvarande. Exempelvis i badrummet. Låt säga att vi står och borstar tänderna samtidigt och gasen tränger på och man upplever den pulserande känslan att något i luftform vill ut. Ska jag då springa till den andra toaletten och fjärta? Eller ska jag ta mig till ett rum i huset vi inte kommer besöka mer denna dag och låta dofterna spridas där? Nej, här anser jag att det är ok att prutta loss inför sin partner. Detta gäller även när man är ute och promenerar i vindstilla väder och temperaturen ligger på 25 grader i skuggan.

En dödssynd när det gäller fisande inför sin partner är sovrummet. Det är nästan lite elakt att gasa där, men ack så svårt att låta bli när man är på retfullt humör. Att lägga en smygare under täcket när hon är i badrummet. Sedan se till att hålla täcket tätt slutet omkring sig för att vädra rikligt just när hon kryper ner. En så kallad bomb. Så skulle jag aaaaldrig göra.

Hur som helst är det enligt mig inte ok att fisa inför sin partner om denne ej tycker det är ok, men man är ju inte mer än människa. Vissa zoner i huset måste dock vara fisområden, oavsett partners närvaro eller ej.

Basta!

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha, tänkvärt vill ja lova//derK

Anonym sa...

Klart du ska in i andra badrummet å fisa. Det är ALDRIG ok Kim, du blir inte sexigare direkt..;)//Nina

Stranne sa...

Mehhh, Nina, man behöver inte vara sexig jämt, och inte uppsvullen i magen heller. Släpp gaserna lös, det är vår!

Aurgrunn sa...

Bomba ungarna istället, de tycker bara det är kul!

Anonym sa...

Det är inte alltid så lätt att hålla inne med gasen... så det är väl bara att gasa på...

....och alla som påstår att tjejer inte släpper ut dem... de ljuger ;) Eller är jag ensam tjej om att släppa väder? Jag säger som Stranne.. "Släpp gaserna lös, det är vår" :D