onsdag 31 december 2008

Årets sista dag

Här borde man på något vis summera 2008 men det skulle vara omöjligt att komma ihåg allt som hänt. Hur som helst har det varit ett fantastiskt år. Både vad det gäller jobb, hemma och musikaliskt.

Jobb: Jag har fått ett nytt uppdrad så från och med 2009 arbetar jag heltid som facklig förtroendevald. Jag kommer ansvara för kontor vi har i bland annat Kalmar, Stockholm och Umeå. Det fackliga arbetet är något jag brinner för och detta är sannerligen en chans för mig att få arbeta med det jag tycker är absolut roligast. Inte för att jag på något vis vantrivts tidigare, men detta är ett ett steg i den riktning jag ville ta och nu fick jag möjligheten. Det blir ett spännande år på jobbet!

Hemma: Freja har blivit en stor tjej som skrattar, busar, trotsar, leker, äter själv, vill ha äpple, skrattar med katterna, sprider leksaker, säger "oooj" när hon tappar något, flirtar, sjunger, klappar händerna och har börjat på dagis. Helt fantastiskt. Hennes första kompletta mening sa hon på julafton när jag var tomte. Jag delade ut julklappar och Freja tittar analyserande med stora ögon på den skäggiga mannen i röd mössa. Plötsligt slappnar hennes lilla ansikte av och hon pekar rakt på tomten och säger; "Där är pappa". Det finns dessutom på film tack vara syster/faster Katja. Freja har gjort 2008 till det mest meningsfulla året i mitt liv.

Musiken: Det har rullat på bra och vi gjorde väl sammanlagt 30 spelningar under 2008. Vi var bland annat i Ronneby, Västervik, Stockholm, Åmål (vill ej minnas det stället), Karlskrona, Öland (x 3), Kalmar, Blomstermåla (x 2) och Köping... Ja, en hel del spelningar var det. Nu avslutade vi dessutom året med att spela in en ny skiva. Den kommer troligtvis att släppas i vår någon gång. Det är en riktigt bra skiva och låtarna håller högre kvalité än jag först trodde. Jag är enormt stolt och glad över resultatet och kan till skillnad från många andra musiker erkänna att jag redan lyssnat igenom materialet ett 50-tal gånger. Så det så. Självgod eller lycklig. Du bestämmer!

Ikväll ska vi till våra vänner Martin och Sara för att fira in det nya året. Det blir mys. De bor här på Öland i Färjestaden så det är nära och bra. Man blir ju lite bekväm när man fått barn.

Sist men inte minst vill jag säga att Eldsjälsgalan igår på tv 4 var en katastrof! Sämre sändning får man leta efter och Paulo Roberto... jag gillar dig, men du ska inte leda så stora galor. Dock fanns en ljusglimt då en av "eldsjälarna" delgav oss ett mycket bra citat som får avsluta årets sista blogg:

"Vi föds alla olika så varför dö som kopior?"
LÄNGE LEVE MÅNGFALDEN OCH GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer: