lördag 27 december 2008

Nedräkning

Den 27 december 2008. Klockan är 7,32. Tyst det är i huset. Ska straxt sätta mig i bilen för att köra till studion i Kåremo. Är så sjukt nyfiken på att höra någon låt slutmixad. Om man inte själv skriver musik tror jag att det är svårt att förklara känslan. Eller så är det för jag är nybörjare som jag känner som jag gör. Eller är jag bara självupptagen. Som ett barn på julafton. Det är trots allt sånger jag suttit och knåpat ihop i gästrummet, vissa i all hast.

Om några dagar är det nyår men först kommer min älskade vän Tobbe på besök. Tobbe och jag växte upp på Hasslö ihop. Spelade i bandet Anaemia tillsammans och har umgåtts typ varje dag under 7-8 år eller så. Nej, borde vara mer. Första gången jag såg honom var på skolgården på Hasslö. Jag kanske gick i 6:an och Tobbe i 4:an... Han stod lutad mot en vägg i sin (på den tiden) riktigt coola midjekorta skinnjacka a´la hårdrock. Ni vet en sådan med remmar. Han hade en grym hockeyfrilla dessutom. Vi har haft så sjukt mycket roligt ihop. Verkligen sett varann växa upp. Varje gång vi ses så sitter vi uppe tills vi inte kan hålla oss vakna längre. Dricker vin, lyssnar på Dylan, pratar religion och politik. Tobbe är en väldigt påläst men också vis person som man kan bolla allt med. En riktig kompis. Imorgon kommer han på besök.

Känns som jag kommit igång med bloggandet igen. Kanske håller det i sig. Men som min kära vän Frans sa; "Det viktigaste att vara konsekvent med är att man kan ändra sig".

Ps. Nanne var bäst i körslaget igår. Så det så. Ds.

Inga kommentarer: