onsdag 24 december 2008

24

Äntligen är det julafton igen!!! Det är verkligen en favoritdag. Nu är klockan 13,00 och allt är klart. Det är bara att koppla av och vänta in familjen. De planerar dyka upp om en timme. Det har varit en toppendag så här långt. Ställde väckningen till 06,15. Gjorde mig en kopp kaffe. Klädde på mig och körde in till Radio Kalmar P4 för att vara med i deras julprogram. Urmysigt var det. Där satt två stycken panelmedlemmar och knåpade på julrim, testade glögg och bjöd på grekiska kakor. Mycket fint. Sedan pratade jag lite och sjöng "När juldagsmorgon glimmar" på mitt sätt. Det gick bra trots en lika manlig förkylning som Persbrant. Vill man höra inslaget så klicka här (ca 15 minuter in i klippet kommer sången)

Sedan körde jag mot Öland igen. Stannade till på den folktomma köpstaden och inhandlade tomtegröt. Väl hemma hade Helena och Freja just vaknat. Då åt vi grötfrukost med skinkmacka.

Nu har vi kokat ägg, dukat bordet (dekorerat a´la Ernst så klart), förberett för glöggvärmning, badat Freja (som sover lite nu) och Helena är i skrivande stund fullständigt naken i duschen.

Det kan inte bli bättre. Julskinkan har inte rymt, men släkten kommer om en timma!

GOD JUL!

1 kommentar:

Kalle&Katja sa...

Och såååååååå mysigt hade vi det!! :)