lördag 1 mars 2008

Om melodifestivalen Karlskrona

Så var sista delfinalen över och jag bryr mig fortfarande....

Ingen skräll. Lättippad? Ja... med facit i hand är allt lätt, men (tack igen Tony) jag hade nog velat se Fronda vidare. Gillade denna upptempo och glada låt. Kansle lite i samma genre som Frida och att hon tjänade på att gå vidare redan förra veckan.

Om de bidrag som fick en chans till till Europa finalen...

Nordman; Med "gammal-svensk-punk-vers" a´la Dia Psalma funkade låten, men refrängen upplever jag som relativt platt.
Sibel; Sjunger med kvällens klart bästa pipa och med en låt som nästan är skriven för Sanna Nilsen. Sanna hade gjort låten med bättre djup i rösten men absolut inte med samma utstrålning som Sibel.
Linda B; Kvällen bästa framträdande. Sådan energi har jag inte sett i detta sammanhang sedan Carolas "Fångad av en stormvind". Blir farlig i globen, men ingen vinnare.
Charlotte Pirelli; Barbie har fått en riktig schlagerlåt igen. Inget nytt, men ändå kvalitativt. Lite torrt framträdande men ack så starkt motstånd.

Jag är inte besviken eller bitter över kvällens resultat men jag saknar Fronda redan. Misstänker jag kommer höra honom i sommar.

Ps. Calaisa borde fått Nordmans plats i andra chansen Ds.

Inga kommentarer: