onsdag 12 mars 2008

Som att mista en vän...


Puh... jag tror det är omöjligt att beskriva för någon som inte varit beroende av nikotin hur det är att sluta snusa (eller röka). Jag har i alla fall bestämt mig nu. Igår kastade jag dosan när jag fick tuggummi av Lycke. Jag måste trappa ner, men inte genom att snusa mindre. Ett halvt tuggummi varannan timme är det som gäller. sedan övergå till svagare tuggummi.


Det var inte riktigt samma grej idag att dricka morgonkaffe. Det var ensamt på något vis. Det är exakt ett dygn sedan jag snusade senast. Man känner sig lite vimmelkantid, matt i kroppen, halvtjurig... ja ja, ni vet att det inte är något personligt. Jag bara saknar en "vän" som brutit ner mig och kostat mig pengar under många år.

1 kommentar:

Freja sa...

Vi tror på dig älskade! Du fixar det denna gången :)Pussar från flickorna hemma