måndag 10 mars 2008

Sanna mina ord, vilken helg!

I Fredags var det premier för nya muskklubben Visa Visor i Kalmar. En klubb där musik på Svenska kommer framföras ungefär en gång i månaden. Först ut var Patte Kejtson & Arbetarna. Jag hade bara hört dem på My Space tidigare och vart mycket positivt överraskad av att se dem live. Patte visade sig dessutom vara en riktig underhållare. Finurliga och smarta texter uppbackat av teknisk, avancerad musik. Skoj och fartfyllt.

Huvudakt för kvällen var Sanna Carlstedt. Hennes skiva har snurrat i bilen under de senaste veckorna till och från jobbet så det var fantastiskt roligt att se henne live. Hon och maken gjorde ett mycket bra framträdande och hennes låtar gör sig strålande med avskalat komp (gitarr & bas). Sanna lyckas blanda humor med alvar och man står hela tiden med ett stort eftertänksamt leende på läpparna. Låten "Igen" blir kvällens höjdpunkt. Sjukt bra låt med en text som får håren att resa sig på kroppen.

I lördags var jag trött.

Igår, söndag hade Freja och jag lite egentid ihop då mamman var och red islandshäst. Då busade vi och gosade. Jag borde spricka av glädje. Jag har inte bara världens mest underbara fru. Jag har världens finaste dotter med. Hon far runt som en virvelvind i sin gåstol och igår lekte vi tittut. En lek som jag tror skulle kunna pågå i evigheter. Sedan provade Freja pappas keps. Den var lite stor men ack så god.

Idag är det måndag och dags att åka till jobbet. Redan innan jagt åkt längtar jag hem till världens bästa tjejer. Nu ska jag upp och pussa på dem i sovrummet innan jag drar.

Inga kommentarer: