måndag 24 augusti 2009

Skadad av reklam...

Jag måste ha blivit påverkad ordentligt av "Plötsligt händer det-reklamen" för Triss. Det är nämligen så att jag ständigt när jag står i kön på Ica får denna mening som ett mantra i skallen. Det resulterar dessutom i att jag alltid köper en lott när jag kommer fram.

Jag har, som om detta inte var nog, vid flera tillfällen fått någon form av förnimelse att det glimmar till på Triss-skylten vid kassan. Typ; "Shit, skylten talade till mig. Jag måste köpa en lott." Eller, att jag ser någon i kassan brevid köpa en lott. "Oj, det måste vara ett tecken!"

Jag är skadad av reklamen. Helt klart. Ett offer som förtjänar en storvinst i skadestånd. Att jag dessutom dagligen sjunger på "Nu är det fredagsmys" tyder på att jag fått ytterligare en defekt som resulterat i att jag inte längre håller reda på veckodagarna.

Jag vart lite rädd för mig själv då jag under semestern kollade tv-shop och kom på mig själv med att jag började tro på att bältet man spänner över magen för att få rutor faktiskt är en briljant och fungerande uppfinning som jag borde införskaffa!!!

Nu ska jag i alla fall äta lite mat - Because Im worth it!

Inga kommentarer: