torsdag 23 april 2009

Vem i hela världen kan man lita på?

Ständigt aktuell fråga. Vem kan man lita på egentligen? Nu visar det sig att domaren i Pirate Bay-rättegången kan komma att anses jävig. Jag säger då det. Aftonbladet skriver: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4972271.ab

Hur som haver anser jag inte att det är rätt att ta saker från andra. Oavsett om det är musik, film, godis eller hammare.

Som grädde på moset tillhör jag bakåtsträvarna som gillar cd-skivor och uppskattar till och med vinyl. Kalla mig gammalmodig. Jag tycker om det.

Vänder man på myntet så är det sjukt vridet att grabbarna som ligger bakom Pirate Bay dömdes till 30 mille i skadestånd samt fängelse i något år när Hagamannen slank undan betydligt lindrigare.

I alla fall rent ekonomiskt.

Om man ska dra en slutsats av det hela så är cd-skivor och film mer värda än människoliv.

Men det kanske är för att ett människoliv överhuvudtaget inte borde gå att värdera i pengar?!

Inga kommentarer: