tisdag 14 april 2009

Det är om våren det händer

Efter ett påskuppehåll i bloggen är jag tillbaka. Hoppas ni har saknat mig. Kuk-eli-kuk som tuppen säger.

Nu när våren visat sig på alvar är det som om allt händer. Det spricker i naturen och knakar i marken. Färgerna kräver revansch och själen får nytt liv. Familjen Stranne i Runsbäck hittar ut i trädgården och krafterna tycks aldrig ta slut. Det räffsas löv och pinnar. Det fälls träd. Det hälls batterisyra i stubbar och solen värmer.

I allt detta släpper jag ny skiva ihop med Kollektivet. Jag hoppas inte du missat det. Den 4 Maj är release och redan nu kan du förboka skivan på Ginza. Klicka här och gör din beställning redan nu! Tänk om man kunde ha 300 förbeställda skivor. Det gör att man hamnar på topplistan för skivförsäljning, typ. För några år sedan gällde runt 3000 skivor. Snacka om att skivförsäljningen förändrats. Hur som helst verkar Ipred-lagen bidragit till att cdon.com ökat sin försäljning med 25% så kanske, kanske, kanske upptäcker folk snart hur härligt det är med en fysisk cd-skiva. Inga åsikter om Ipred, bara ett konstaterande.

I påskhelgen har jag varit med frugan och dottern till Hasslö där vi haft ett par underbara dagar med grill och mys. Vi har som tradition att besöka en väl utvald plats på Tromtö varje påsk när vädret tillåter det. I år var det klarblå himmel, 15 grader i luften och vindstilla. Snacka om paradis. Vår speciella grillplats är nog sjuttsingen den vackraste platsen på jorden. Så snart jag laddat över bilderna till datorn ska jag visa er. Sagolikt.

Nu är det vardag igen. Freja är på dagis och vi är på jobbet. Ikväll är det rep med bandet och planer för en relesespelning smids. Jag återkommer med mer info om det så klart, men håll den 2 Maj ledig! Ett tips bara.

Kärlek till er alla!

3 kommentarer:

Rock Solid sa...

En av meningarna med livet är säkert att hitta och sedan återse sina vackraste platser. Lite alert och öppen skall man försöka att vara, för ibland går de en förbi, som vardagsplatser bara.Jag tränar vidare på att hitta dem.

Tisdagsnjutaren sa...

Jag kniper ett ex. Min Strannesamling måste vara full innan jag dör :)

Majsan sa...

Klart Du varit saknad!

En fysisk CD är det enda som gäller!! Att låtarna SEDAN hamnar på min MP3'a är en annan sak..

Underbart med vår!!.. och snart 4 maj =)