söndag 5 april 2009

Att känna sig lite extra manlig


Igår fällde jag och svärfar ett par relativt stora träd i vår trädgård. Det hela gjorde vi eftersom vår altan behövde några timmars extra sol. Vi upplevde att detta magnifika soldäck var näst intill dränkt i skugga förra sommaren.

Idag skulle träden bli ved. Där stod jag med tre mastodonter till träd, sågade i 30 cm bitar och dessa skulle klyvas. Inte utan viss oro för hur det skulle gå började jag arbeta.

Döm om min förvåning, men efter 6-7 stockar börjar en viss stolthet växa inombords. Efter 4-5 till gror manligheten till oanade höjder. Svetten rinner i pannan, jag torkar snor och märker hur jag stönar dovt när jag klipper till trästyckena.

Stundens höjdpunkt var ändå när jag blickar in mot huset och ser min vackra fru stå där och se på mig, med dottern på armen. Jag kunde riktigt se var hon tänkte...

"Ack vilken karl jag har! Så manlig och stark."

3 kommentarer:

Masan sa...

Visst är det något speciellt att hugga ved.. Jag själv tar inom kort en ensam enveckasresa till Långtbortiskogen där jag skall campa ensam i ett torp med utedass, 9 km till närmaste affär.. hugga ved till spisen och värmen.. Ingen bil, cykel eller andra fortskaffningsmedel mer än apostlahästarna.. DÅ skall jag hugga ved, låta svett och snor rinna.. och bara njuta :D

Rock Solid sa...

Men det ÄR bra att drömma. Och tänk bara på alternativet. Att få reda på vad hon tänkte...Lotteri tänkte jag på nu.

Kalle&Katja sa...

*haha* söt du är!! ;) Ses imorgon!! KRAM