måndag 18 februari 2008

Promenader och melodifestival

Då var ännu en helg till enda. Det är sjukt va fort veckorna går nu. Freja har blivit över 6 månader, snödropparna tittar fram, fåglar kvittrar och jag har börjat snegla på grillen. Den gångna helgen har varit lugn (för min del) och väldigt mysig.

I fredags hade jag hand om Freja och Lucas när mammorna var på gymmet. De säger att de ska komma i form till sommaren. Jag tycker de verkar i form jag... Själv vet jag inte vad jag gör. Innan Freja föddes vägde jag 73 kg typ.. mins inte exakt men över 70. Sedan några månader efter hennes födsel vägde jag 64 kg. I lördags när jag klev upp på vågen då står den på 61,8?! Jag bantar inte, motionerar inte och avnjuter gärna folköl till kvällens tv-program. Underligt, men kilorna försvinner och gubb-magen har trillat bort. Skumt! Avis, någon?!?

I lördags var Helena först och lämnade bilen hos svärfar som bytte bromsskivor. Gott! Nu kan den besiktigas. Sedan bar det av hem till Martin och Sara på kvällen. Jag var chafför, Helena hade "alkohol debut". Där åt vi en grymt god veggo-gryta med paprika och pesto. Jag vill/ska ha receptet. Perfekt att variera med. Kollade schlagerfestivalen och smålog allt lite när Carola fick en knäpp på näsan (även om hennes och Andreas låt var en av de bättre). Jag ville ha Sanna Nilsen direkt till final, sedan spelade det ingen roll vem som gick till 2a chansen av låt nummer 2, bröderna och Carola/Andreas. Får väl påstå att 3 av 4 önskemål uppfyllda är relativt bra utdelning. Det är bara "Kebabpizza" som gör mig förvirrad...

Söndag... Hämtade bilen hos svärfar. Tvättade den. Köpte tulpaner och tidning till fru Stranne och klappade om henne. Det var lite synd om henne igår men hon piggade på sig. Lilla ovana älsklingen...

Denna veckan repar vi ett par gånger. Ska bli skoj. Har sorterat upp lite av låtarna jag skrivit. 33 stycken av dem tycker jag på ett eller annat sätt håller för bandet. 21 av dem sitter redan bra, inrepade. Jag har hittat 12-13 stycken som jag anser skulle fungera på kommande skiva. Det är dags att börja planera det om vi ska in i studio i september/oktober... Behöver ett arbetsnamn på skivan med, så man kan hålla en tråd genom hela arbetet. Svart på vitt var det sist och det vart också namnet på skivan. Denna gången funderar jag på "Tvivel", eller "Inget tvivel". Kanske ska ordna en omröstning här sedan när jag bestämt mig för några alternativ.

Nu stiger solen över Runsbäck. Himlen är blå. Det ser ut att bli en fin dag. Bra förutsättningar. Den blir vad man gör den till. Jag ska göra mitt bästa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, solen steg faktiskt över Runsbäck! Skiner fortfarande! Slocknar inte! Aldrig, aldrig aldrig!

Susanne