fredag 22 februari 2008

Fredrik & jag? Tack, men Nej tack!

Tiden går fort! Har jag sagt det förr? Nu är det fredag och en orörd helg ligger framför. Den kommer vi fylla med bla melodifestival.

Kollade nyheterna igår och upprörs än en gång av regeringens misstroendepolitik. Det var väl ingen direkt nyhet att man vill rapporteringskontrollera småbarnföräldrars bruk av VAB (vård av barn) men varje gång det nämns så blir jag förbannad. Enligt regeringens forskning skulle 1 av 5 fuska med uttaget av sk VAB-dagar?!? Jag skulle bli ytterst förvånad om den ganska blandade skara människor jag personligen umgås med regelbundet så stort skiljer sig från "normen" - att fuska. Uppenbarligen är det så ty jag kan inte se att det bland de 10-tal barnfamiljer jag känner väl skulle fuskas. Enligt Reinfelds forskare gör 2 av dem det (har han anlitat någon med falsk doktorshatt från 80-talet kanske?).

Än en gång ser man att de Nya Moderaterna med sina kuvade lakejer skördar motgång genom att bedriva legal terror mot de mest behövande. Sjuka, arbetslösa och nu småbarnsföräldrar. Åldringarna kommer snart (varför inte kolla öm de verkligen är gamla?! Har de fuskat sig in på hemmet????!!) och efter det är mitt tips till Fredrik att ge sig på funktionshindrade. De kanske bara bluffar med sina handikapp?!

Inga kommentarer: