onsdag 23 januari 2008

Svårare än vad jag trodde...

Nu har jag äntligen min snygga, sköna nya gitarr. Den är verkligen grym. Ett sanslöst gott ljud och jag kan inte nog många gånger säga att den är vacker! Men det var svårare än jag trodde att spela på den. Elgitarr visste jag var en helt annan sak än akustisk, men fick för mig att en semiakustisk skulle vara som att spela på en vanlig akustisk, fast den är el. Nog är det lättare än att spela på en klassisk elgitarr men jag behöver nog öva en hel del, framför allt på att inte trycka ner strängarna lika hårt som på den akustiska. Sedan ska jag be Andreas-gitarrguru-Magnusson ge mig lite lektioner i riff. =)



Hur som haver, det är skojsigt att ha en så najsig gura!



Ikväll kommer Sara och Martin med barn och hälsar på. Då ska vi svulla pizza! Det kan jag se fram emot redan nu. Kanske inte just pizzan, men deras besök. De är trevliga och vi har alltid skoj ihop.





En sak till... jag håller på att undersöka vart namnet Stranne kommer från när det gäller Stranne-lampan på Ikea. Inväntar svar från deras marknadsavdelning och återkommer här när jag vet. Nödvändigt, onödigt vetande kallas det. =)

Inga kommentarer: