söndag 13 januari 2008

Söndag med nytt skivtips!


Jo´rå! Vi har städat bilen!!! Och putsat instrumentbrädan med "Cockpit-shine" eller vad det heter. Nu är i alla fall hela bilen slipprig och hal men glänsande fiiiin.


Freja och jag gick på morgonkvisten en promenad i över en timme. Strålande väder och vårkänslor i kroppen. Sedan efter bildstädningen ville mamman också promenera. Då var det bara att klä på sig igen och ut. Två ordentliga promenader, rengjord bil och om en timme repa... Det är vad jag kallar aktiv söndag. HÄRLISCH!


Idag har jag plåckat fram ytterligare en skiva som inte avnjutits på några år. Stefan Sundström & Apaches mästerverk från Birdnest-tiden; "En bärs med Neferitite". Finns fantastiskt sköna låtar på den plattan. Vill man inte lyssna igenom hela tycker jag i alla fall att man ska låna sitt öra till Näktergal och Djävligt lugnt. Två guldkorn!


Nu ska jag packa mig iväg för två svettiga timmar i replokalen.

Inga kommentarer: