fredag 26 november 2010

Tobbe har visat upp sina feminina egenskaper

Jo då, Torbjörn Karlsson må vara man av den mer maskulina sorten men idag har han visat prov på sina kvinnliga sidor. Han har inte bara agerat inspelningstekniker. Nej, han har lagt bas på 4 låtar samtidigt! Det ni! Riktigt bra blev det också. Jag älskar från och med nu basar som är nedstämda ett helt tonsteg. (eller hur man säger)

Nu är nästan alla grunder lagda (akustisk gitarr, trummor och bas) Bara låten "Juni 2010 saknar bas.
Imorgon startar vi kl 09,00 med elgitarrer med Micke och kl 14,30 anländer Emeli Jeremias till studion för att spela cello. Emeli spelar för övrigt all cello på Melissa Horns skiva "Långa nätter".

Jag är lyckligt lottat som får ha alla detta magnifika musiker runt mig.

Själv har jag ikväll legat på denna soffa. Det kommer jag göra imorgon och på söndag. Är man producent (kärleksfull diktator) ihop med Torbjörn så är man. :-)

1 kommentar:

Sofia Ekholm sa...

Det är äggen som gör det ;-)