söndag 28 november 2010

En helg utan dess like!

Det här har varit en fantastisk helg! Nu börjar mina simpla sånger få kropp och karaktär. Cello och elgitarr är på plats och det låter så bra. Jag är tacksam och väldigt glad. (och trött i huvudet)

Emeli Jeremias är en musiker av rang och i ett vintrigt Kalmar skänkte hon mina sånger en magisk passion. Låten "Något mer" kommer i alla fall ge mig gåshud. Oj va bra hon är.

Det finns duktiga gitarrister och så finns Michael Petersson. Det närmaste jag kan beskriva hans spel är som magnifikt! Han lyckades hitta det jag känt i låtarna. Sådant jag bara kan drömma om att kunna spela. Ni anar inte! Men... Pulp Fiction... min favoritfilm... den kan jag känna och höra i "Ett arv".

Banjo och Pedalsteel! Instrument som borde användas mycket mer av alla. :-) Vet ni, vi snackar verkligen hästjazz på några låtar. :-)

Här har ni helgens ansikten. Michael Petersson och Emeli Jeremias! (samt vovven som gjorde slut på Hello Kitty... till Frejas fasa.)

Ja, det har varit en omtumlande helg. På ett positivt sätt. Det har hänt saker med låtarna jag inte trodde. De har fått ett sound som bara gör mig lycklig, och tacksam. Dessutom drabbades vi av ett strömavbrott på 3 timmar samt en fastkörning med bil i snö. Skam den som ger sig! Trevligt har vi haft. Humorn har haft en nivå som den ska ha i en studio. Anekdoter har berättats och framför allt, mitt tredje album har kommit närmre det jag önskar.

Nu återstår lite akustisk leadgitarr, klaviaturer, sång och kör.

Detta innebär några veckors paus i inspelningen.

Nästa musikhändelse: 
Lördag den 4:e december spelar jag och Lasse Stöckel på Kalmar Kulturgala (Pipes of Scotland). Entrén är 100:- och varenda krona går till Stadsmissionen som arbetar med att hjälpa bla hemlösa. Ett viktigt arrangemang som jag tycker du ska se till att besöka. Kl 18,00 startar det och straxt efter att portarna öppnar går vi på. Sök på Kalmar Kulturgala 2010 på facebook så finns alla detaljer där.

Sist ett citat från grymma Torbjörn Karlsson;
"Kim, du kommer kanske tappa några fans med denna plattan, men du kommer också att få många nya."

Sköt om er och tack för ni läser!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såå spännande! :-) Låter mysigt och fiiiint! >3 Kramar mamma

Kalle Stranne sa...

Shit My Britt! Denna skiva ser jag fram emot! Coolt att du har fått med så många duktiga musiker. Ha det gott Kim!