tisdag 16 november 2010

Snart dags!

På fredag startar inspelningen av skivan. Planen är att vi ska lägga akustiska gitarrer, trummor och bas innan helgen är slut... Man vet aldrig riktigt hur det blir men det är så det är tänkt.

Ikväll har jag spelat igenom en del av låtarna. Hur knasigt det än låter så är jag fortfarande osäker på hur vissa av dem ska vara.

På denna skivan är jag "ensam"... Med det menar jag att jag inte haft ett band med alla instrument att bolla saker med. Har tidigare varit månader i replokaler. Nu finns inte en sekund av repetition med alla i ryggen.

Stöckel och jag har spelat några av låtarna, men då på två akustiska gitarrer. Nu är det skiva som ska göras och då måste man tänka betydligt mer än bara två. Man måste tänka att låtarna ska funka i en bil, en stereo eller en mp3-spelare utan att de förlorar sin själ.

Det snurrar ganska mycket idéer i skallen... Det kommer vara befriande att släppa dem och på samma gång otroligt kul att höra hur de funkar.

På fredag sätter förlossningsvärkarna igång och jag vill känna dem nu!

foto: Annika Torstensson

Inga kommentarer: