onsdag 20 oktober 2010

Varför gråter inte Emma? (Bok)

Emma miste sina båda barn Max & Saga och fick själv ta emot 15 hammarslag mot skallen men överlevde.
Nu kommer hennes berättelse i boken "Varför gråter inte Emma". Hennes egen berättelse om "Arboga-morden"

Utdraget ur boken nedan är från Emmas tal till barnen Max & Saga under minnesgudstjänsten 1 år efter deras död:

"Min kloka och omtänksamma prins och min busiga livsglada prinsessa. Jag tänker på er jämt, inte ett andetag går förbi utan att ni finns hos mig. Jag vet att ni båda passar in där uppe hos änglarna, det enda som fattades hos er här på jorden var era vingar. För ett år sedan fick ni dem.
Max, jag hörde dig fråga efter mig den kvällen. Förlåt att jag inte kunde svara då. Men jag svarar nu: Lilla gubben, var inte rädd, vi ses en dag.
Saga, jag vet att du kämpade länge, du höll ut tills hjärtat inte orkade mer.
Livet blir inte sig likt utan er. Jag är fortfarande otroligt stolt över att vara er mamma, jag vet att ni gör underverk där ni befinner er i dag. Jag älskar er till månen och tillbaka."


Läs artikeln om boken här i Aftonbladet. 
Köp boken här.

Inga kommentarer: