måndag 9 november 2009

Kollektivet R.I.P.

Idag gick bandet Kollektivet i graven. Vi bestämde oss för att denna sammansättning gjort sitt. Vemodigt, men rätt.

Nya saker kommer och det innebär hårt arbete. Håll ut. Det kommer mera.

Nya former, nya intryck och ny njutning.
Personligen tycker jag tiden med Kollektivet varit fantastisk och vi har haft vansinnigt roligt ihop. Jag hoppas vi spridit mkt glädje till många där ute också. Nu är vi i olika situationer i livet och då påverkas även en orkester som denna.

Då får man inte stå still. Då går man vidare.

Vi ses snart igen! Hoppas ni är med på den kommande resan.

//Kim

2 kommentarer:

Susanne sa...

Hejsan!
Jag tänker inte beklaga "sorgen" utan snarare gratulera till att ni gjort så mycket kul ihop. Såklart har ni spridit glädje både här och där. Som du säger får man inte stå still utan vandra vidare var och en på sin väg.

För mig personligen har NI betytt och betyder massor. Låtarna är helt suveräna. Går fortfarande varma här. Dom som kan mäta sig med ER kan man räkna på en halv hand.

Å du...spännande med kommande resa...

Lycka till ALLA!!
Kram
Susanne

Stranne sa...

Tack Susanne! Jag har redan skrivit ca 20 nya låtar och de kommer ut på skiva när tiden är mogen. Nu håller jag på att fundera över ny sammansättning av musiker och hur jag vill det ska låta.

Man kommer så klart känna igen min musik men jag önskar hitta ett sätt att framföra låtarna på som är mer jordnära. Mer som det låter hemma när sångerna kommer till.

Och självklart kommer jag lira en hel del live framöver så vi ses!

//Kim