måndag 14 april 2008

Jag har en dotter

Fan va det högg till igår när man rapporterade att ett erkännande hade kommit. Att Engla 10 år hade hittats. Död.

Den misstänkte och gripne Anders kunde inte vara tyst längre. Ännu är han inte dömd så fram tills dess bör hans skuld ses som spekulationer även om man verkar se åt vilket håll det lutar.

Luften går ur mig när de på nyheterna säger att 42-åringen förts till den plats där han grävt ner Englas kropp. Vad känner man som förälder då? Det lilla hopp man haft att återfinns den älskade flicka rycks plötsligt från en.

Den lilla tjejen som brukat sitta uppkrupen i soffan, som sett fram emot en semester med mamma och pappa, som ivrigt sprungit till godishyllorna på stormarknaden. Hon ligger nu begravd på grund av en fullständigt meningslös handling.

Min lilla Freja är 8 månader. Jag höll henne extra hårt igår. Jag pussade hennes panna en extra gång innan läggdax. I natt andades jag ut en extra gång när hon vaknade och grät. Hon ligger i sin säng hemma hos oss. Hemma hos Engla är det tyst.

Om det finns en gud, skänk styrka till dem.

3 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

Det är riktigt otäckt att sådana monster får gå lösa mitt i bland oss.

Kalle&Katja sa...

Usch såå hemskt det är! Bli gråtig när jag läser din text...

noniii sa...

hm, vilket fel inlägg att lägga en lättsam kommentar på, men kul att du sagt hej! :)
ha en trevlig helg och spela lugnt
Nina